In Lifestyle, Mind

Het is alweer februari! Wat gaat de tijd toch snel… Maar als je je heel erg drukt maakt om goede voornemens, lijkt de maand misschien vooruit te kruipen. Hoe staat het er bij jou voor?

Had jij dit jaar goede voornemens? Of dacht je: laat maar. De meeste mensen laten na een paar weken hun goede voornemens los dus waarom nog beginnen? Ik denk dat het ten eerste heel belangrijk is dat je moet weten waarom je iets gaat doen. Doe je het voor jezelf of voor een ander? En: wat wordt er beter als je het verandert? Als je dat helemaal hebt uitgezocht dan is het telkens makkelijk terugkomen als je een setback hebt. Je weet waarom je het doet.

En dan: alle beetjes helpen. Dus probeer niet in één keer je hele levensstijl te verbeteren, want dan is er veel meer kans dat er iets misgaat. Doe het beetje voor beetje, stapje voor stapje en merk dat het lukt en dat je dus doorgaat! Het duurt ook 3 maanden voor een stukje gedrag verandert, dus houd vol, het gaat je niet in één dag lukken.

Nog een laatste tip: geef niet te snel op. Misschien neem je een keer een hapje chocolade. Geen paniek. Dat kan, dat mag. Wat de meeste mensen doen en daar moet je wel voor waken: “Aaah, ik heb nu één hapje gehad. Kut! Het is klaar. Doe de taart dan ook nog maar…” En zo zorg je er voor dat het niet lukt.

Wil je weten hoe je kan werken aan de beste versie van jezelf? In mijn werkboekje staan allerlei oefeningen, een 8weeks workoutplan en recepten voor gezonde recepten.


Barbara touwtje springenBarbara (26)
Ik ben de oprichter van Be Happy & Healthy en leef volgens een positieve healthy lifestyle. Ik hoop de lezer achter te laten met een glimlach of een positieve kijk op de wereld. “Be the change you want to see in the world.”
Recommended Posts

Leave a Comment

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

0
Bruiloft