Crow of Crane?

Tijdens het lesgeven merkte ik dat veel mensen tijdens de ‘Crow’ per ongeluk de ‘Crane’ doen. Dus bij deze even in het kort het verschil tussen de twee asanas!

Om te beginnen is voor de meeste mensen de Crow (Kakasana) wat makkelijker. Je plaatst de armen aan de binnenkant van de knieën en drukt deze tegen elkaar. De armen zijn in 90 graden.

Als je daar makkelijk je evenwicht kunt bewaren kun je een stukje verder met de Crane (Bakasana). Hier gaan de knieën OP de achterkant van je armen. Uiteindelijk zijn je armen helemaal recht.

 

Voor beide asanas is het belangrijk je buikspieren goed aan te spannen! Ze zien er best hetzelfde uit, maar het verschil zit hem in de armen.

Naar welke gaat jouw voorkeur uit?

ENGLISH

When I teach the crow I see a lot of people trying to do the Crane. This is the differents.

Try to start with the Crow (Kakasana). For most people this one is a bit easier. Place your arms on the outside of the knees en push them together. The arms are 90 degrees.

If you can hold your balance, you can come into the Crane (Bakasana). Your knees are coming ON to the back of your arms. In the end the arms are totally straight.

For both of the asanas: engage your abdominal muscles! They look a bit the same but the difference is in the arms.

Which of these asanas you prefer?

__________________________

Barbara ThailandBarbara (28) Ik ben de oprichter van Be Happy & Healthy en leef volgens een positieve healthy lifestyle. Ik volg mijn hart en doe de dingen die ik leuk vind. Ik help jou ook graag bij het volgen van je hart! “Be the change you want to see in the world.”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *